Frågor & svar

 

Läs gärna våra kom-igång-tips >>

1. Erbjuder Smart Senior bara pensionärsrabatter?
– För att bli medlem i Smart Senior räcker att du fyllt 55 år, då är man för oss en senior och kan ta del av våra seniorrabatter.


2. Hur gör jag för att logga in på smartsenior.se?
– Du klickar på "Logga in" som du hittar upp till höger i den lila rutan på smartsenior.se


3. Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag för att få ett nytt?
– Gå in under "Logga in" och ange ditt användarnamn och klicka på "Skicka nytt lösenord". Ett nytt lösenord skickas då till din mailadress som du har registrerat hos Smart Senior.


4. Jag vet inte vilket användarnamn jag har, hur gör jag?
– Ditt användarnamn är oftast en sifferkombination eller din mailadress och är printat uppe till vänster på det följebrev som du fick tillsammans med ditt Smart Seniorkort. Om det inte fungerar att logga in med så kontaktar du medlemsservice så hjälper vi dig.


5. Är Smart Seniorkortet ett betalkort?
– Nej, Smart Seniorkortet är ett förmånskort. Det är till för dig som är senior och har fyllt 55 år och fungerar som en biljett till utvalda erbjudanden som presenteras på www.smartsenior.se.


6. Jag har tappat bort mitt kort, vad gör jag?
– Du beställer ett nytt kort genom att skicka oss ett mail eller genom att ringa medlemsservice på 08-410 426 10. Priset för ett ersättningskort är 49 kronor. Observera att för att kunna beställa ett ersättningskort via hemsidan behöver du vara registrerad sedan tidigare, är du inte registrerad, ring i stället. Smart Seniorkortet finns även digitalt under "Min sida" när du är inloggad och det fungerar utmärkt på smartphones och surfplattor.


7. Hur länge är mitt medlemskap giltigt?
– Medlemskapets giltighetstid är printat på ditt Smart Seniorkort. Du ser också giltighetstiden längst ner på "Min sida" när du är inloggad.

8. Går det att beställa ett extrakort till en familjemedlem?
– Medlemskapet i Smart Senior är personligt och gäller för den som står på kortet. Något extrakort eller familjekort finns i dagsläget inte. Alla som är 55 år eller äldre kan beställa ett kort genom att kontakta vår medlemsservice eller "här". Vi har inte något särskilt pris för extrakort till familjemedlemmar.


9. Räcker det om en person har kortet när kortet används vid till exempel bokning av en resa?
– Kortet är personligt och gäller endast för innehavaren om inget annat anges i erbjudandet.


10. Vem kan bli medlem?
– Alla som är pensionärer eller har fyllt 55 år är välkomna som medlemmar.

Våra partners

Silverpartners

Webbpartners

Visa fler partners >